Συνεχίζονται οι αντιδράσεις κατοίκων από το Χαλίκι Ασπροποτάμου για την προοπτική κατασκευής υδροηλεκτρικού εργοστασιου στην περιοχή. Θυμίζεται ότι εδώ και ημέρες, οι κάτοικοι έχουν εκφράσει τις έντονες ανησυχίες τους, μετά και την εμφάνιση συνεργείων για την έναρξη κατασκευής του έργου. Οι κάτοικοι επανέρχονται, με επιστολή τους, ζητώντας από τις αρμόδιες υπηρεσίες να προστατεύσουν το φυσικό περιβάλλον της περιοχής και τη ζωή των κατοίκων.
Αναλυτικά, η επιστολή έχει ως εξής:
” Στην Κεντρική Πίνδο, στα ακραία όρια του νομού μας με την ‘Ήπειρο, στο Χαλίκι του Ασπροποτάμου, η νεόκοπη ”ανάπτυξη” που επιχειρεί να καλυφθεί πίσω απο μάλλον παραπλανητικούς επιθετικούς προσδιορισμούς οπως αειφορος, εναλλακτική, βιώσιμη κτλ εμφανίσθηκε με το πρόσωπο Κρητικού [!!!] επιχειρηματία ο οποίος σχεδιάζει την εγκατάσταση υδροηλεκτρικού εργοστασίου στις απαρχές του Ασπροποτάμου, στις πηγές του, στο ρέμα Καπράρι, μέσα στα έλατα, σε ένα πλάτωμα — τόπο βοσκής, ποτίσματος και περάσματος των κοπαδιών, που σε πείσμα των καιρών εξακολουθούν, αιώνες τώρα, να στολίζουν τις πλαγιές και τα οροπέδια του χωριού.
Το εγχείρημα έχει προκαλέσει την ανήσυχη αντίδραση των κατοίκων , οι οποίοι περίπου δέκα ημέρες πριν, αιφνιδιασμένοι ,διαπίστωσαν φορτηγά να διέρχονται το χωριό με κατεύθυνση τη θέση ”Γκότζελο” προκειμένου να αρχίσουν εργασίες!!! Απο την αντίδραση τους και την επέμβαση του Αστυνομικού Τμήματος Καλαμπάκας διαπιστώθηκε ότι τα οχήματα δεν είχαν άδεια κυκλοφορίας, ασφαλιστήρια συμβόλαια, δηλ. στοιχεία αυτονόητα και δεδομένα για οποιονδήποτε, που η έλλειψη τους μπορεί να αποτελέσει ενδεικτική ως προς τη σοβαρότητα της επενδυσης. Επίσης, δεν υπήρχε άδεια για την εκτέλεση εργασιών σε δασική έκταση, ούτε αυτή ακόμα η οικοδομική άδεια. Οι απορίες που δημιουργούνται είναι πολλές και εύλογες
1/Ποια είναι η θεση του δασαρχείου ως προς το ζήτημα αυτό?
2/ Πότε χρονολογούνται οι ενέργειες του εκ Κρήτης ορμώμενου επιχειρηματια προς τους φορείς της περιοχής?
3/ Δεδομένου οτι ο δήμαρχος Καλαμπάκας εχει εκφράσει προφορικά την αντίθεση του και τη συμπαράσταση του στους κατοίκους, ποια ήταν κατά το προηγούμενο διάστημα η θεση του δήμου και των υπηρεσιών του?
Απλή επιτόπια θεώρηση της περιοχής αποκαλύπτει οτι το σχεδιαζόμενο έργο είναι παράλογο. Και είναι παράλογο απο κάθε πλευρά. Εκείνης της καταστροφής της φύσης είναι πρόδηλη. Οικοδομήματα λαμαρίνας σε οικισμό πετροχτιστο ,κατά το μεγαλύτερο μέρος του, και χαρακτηρισμένο ως παραδοσιακό, στους πρόποδες του Λάκμου και σε οπτική επαφή με την κορυφή του, το Περιστέρι, αποτελεί προσβολή όχι μόνο της στοιχειώδους αισθητικής αλλά της ίδιας της Δημιουργίας.
Η ζημιά είναι ανυπολόγιστη. Και το χειρότερο, δίχως όφελος. Σαν μια εκδήλωση εχθρότητας προς τη φύση, σε εποχές που η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων εχει γίνει ανάγκη επιτακτική δίχως να επιτρέπει αναβολή, εμφανίζεται κάποιος απο το πουθενά για να παραγάγει ηλεκτρική ενέργεια απο ενα ελατόσκεπο ρεμα, μειωμένης ροής και ποσότητας νερού, που τα νερά του καταλήγουν στα πρώτα μέτρα του Αχελώου απο την πηγή του. Η χρησιμότητα είναι μηδενική.
Για αυτό δεν τίθεται θέμα στάθμισης ζημιάς – οφέλους. Ακομα όμως και εάν τίθετο τέτοιο θέμα, η υπεροχή της ανάγκης να διαφυλαχθεί ατόφιο το φυσικό περιβάλλον και οι προαιώνιες ανθρώπινες δραστηριότητες σε αυτό δεν θα μπορούσε να αμφισβητηθεί. Ανάγκη άπασες οι υπηρεσίες και οι θεσμικοί φορείς του νομού και της Περιφέρειας να προστατεύσουν τη φύση και να σταθούν αρωγοί στους κατοίκους. Εδώ ας γίνει μια διευκρίνηση. Η αγάπη για τη φύση και αυτό που αποκαλείται οικολογία συχνά υποβιβάζεται απο το ενδιαφέρον -ενδεχομένως αγνών- ανθρώπων που ζουν τη φύση ως εκδρομείς των αργιών. Εδώ δεν πρόκειται για αυτό. Πρόκειται για την αγωνία και την αντιδραση των κατοικων ενός παραγωγικού χωριου, ανθρώπων που ζουν απο το χωριο και τη φύση του και όχι παραθεριστών η συνταξιούχων που καταφεύγουν εκεί. Πρόκειται για νέους ανθρώπους που επέλεξαν να κρατηθούν απο το μαστάρι της προβατίνας ακολουθώντας τον τρόπο ζωής των προγόνων τους. Ας μην λησμονούμε οτι η νομαδική κτηνοτροφία ανήκει στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης. Οι φορείς αυτής της προαιώνιας κληρονομιάς είναι εκείνοι που ανησυχούν. Για τη φύση και τη ζωή τους. Που είναι το ίδιο ακριβώς πράγμα.
More Stories
Υπαίθριο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη λίμνη Πλαστήρα με γλυπτά καλλιτεχνών από πέντε χώρες
Όλυμπος: Επιχείρηση για τη μεταφορά τραυματία
Στον περιφερειάρχη ο σύλλογος τριτέκνων Λάρισας